چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

چرا تولید محتوا اهمیت دارد؟

حالا که می‌دانیم تولید محتوا به انواع شیوه‌ها انجام می‌شود، می‌خواهیم بدانیم اهمیت آن در چیست؟ در واقع می‌خواهیم بدانیم که چرا تولید محتوا بهترین جنبه تبلیغات است یا چطور به کمک آن می‌توانیم محصول یا خدمات خود را بفروشیم؟! اگر بخواهیم با تغییرات جوامع شروع کنیم، می‌توانیم گستردگی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را مهم‌ترین عامل اهمیت تولید محتوا بدانیم.

در گذشته برای انتخاب و خرید هر محصول، گزینه‌های محدودی وجود داشتند. اما امروزه گزینه‌های بسیار زیادی وجود داشته و حس رقابت بسیار بالاتر است. در عصر حاضر، تنها محصولات و خدماتی می‌توانند توسط افراد انتخاب شوند که به ‌وسیله تولید محتوا برای مخاطبین شناخته شده و قابل اعتماد باشند. امروزه نمی‌توان تنها روی تبلیغات و تیزرهای تلویزیونی حساب کرد، بلکه باید با مشتری‌ها تعامل ایجاد کرده و حس خوب و احترام به آن‌ها داده شود.


وقتی شما فوت و فن‌های اصلی کارتان را صادقانه با مشتریان در میان می‌گذارید و باعث می‌شوید بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند، آن‌ها به شما اعتماد کرده و مشتری شما می‌شوند. مثلاً فردی که یک فروشگاه لوازم خانگی دارد، وقتی در صفحه اینستاگرام خود بهترین نکات برای تشخیص جنس اصل از بدل را با مخاطبین خود به اشتراک می‌گذارد، حس خوبی را در ایشان ایجاد کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

همین اطلاعات می‌تواند حس اعتماد را در مخاطبین ایجاد کرده و منجر شود برای خرید لوازم آن پیج اقدام کنند. همینطور یک معلم خصوصی می‌تواند بخشی از تدریس خود را به‌صورت رایگان در اختیار مخاطبینش قرار دهد تا این حس اعتماد و تعامل را ایجاد کند. این اطلاعات مفید و رایگان، همان «تولید محتوا» هستند که بسیار بهتر از تبلیغات قدیمی عمل می‌کنند.

چگونه تولید محتوا با کیفیت داشته باشیم؟

اگرچه تمام پست‌هایی که روزانه در شبکه‌های اجتماعی می‌بینید، تولید محتوا محسوب می‌شوند، اما همگی آن‌ها تولید محتوای اصولی یا حرفه‌ای نیستند. محتوا یا Content واقعی، باید اصول خاصی داشته باشد. به همین خاطر می‌توان تولید محتوا یا «Content Creation» را یک تخصص و یک شغل حرفه‌ای در نظر گرفت. در واقع کسانی که میل دارند تولید محتوا کنند، باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند:

  • قابلیت و روحیه نویسندگی
  • اعتقاد و پایبندی به کپی‌رایتینگ و تولید محتوای منحصر به فرد
  • آگاهی از اصول طراحی و گرافیک (نه در حد حرفه‌ای)
  • آگاهی از روش‌های سئو و بهینه کردن محتوا
  • وجود خلاقیت به عنوان اصلی‌ترین فاکتور در تولید محتوا
  • آگاهی از اصول بازاریابی و فروش

یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای باید به این ویژگی‌ها مجهز بوده و بتواند در راستای اهداف مورد نظر خود محتوا تولید کند. هدف افراد مختلف از تولید محتوا بسیار تفاوت دارد. ممکن است کسی برای معرفی محصولات یا فروش آن‌ها محتوا ایجاد کند و فرد دیگری صرفاً برای مخاطبین فعلی خود محتوا قرار دهد تا موجبات رضایت آن‌ها را فراهم کند.

بهرحال یک تولیدکننده محتوا باید فرآیند مشخصی را برای کار خود تعیین کند تا بتواند در مسیر آن حرکت کرده و هدف خود را محقق کند. به‌صورت کلی، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند از فرآیند زیر برای این کار استفاده کنند:

  • هدفگذاری (هدف خود از تولید محتوا را کاملاً مشخص کنید)
  • تعیین یک استراتژی مناسب (مانند تولید محتوا تنها به شکل ویديویی یا ترکیبی از تصویر و متن)
  • اقدام
  • اشتراک‌گذاری یا ترویج
  • گرفتن بازخورد
  • اصلاح و به‌روزرسانی محتوا

اگر هنوز می‌پرسید: چگونه تولید محتوا را شروع کنیم ؟ می‌توانم به شما بگویم که فرآیند فوق نقطه ابتدای کار شما خواهد بود. می‌توانید این موارد را به عنوان نقشه راه خود در پیش بگیرید و جلو بروید. شما همچینن می‌توانید نمونه تولید محتوا را در سایت‌های مشهور ایرانی مانند متمم یا وبلاگ نوین ببینید. تولید محتوای صفحات اینستاگرام پرطرفدار هم می‌توانند نمونه‌های خوبی برای الگوبرداری باشند.

آیا تولید محتوا یک شغل مستقل محسوب می‌شود؟

معمولاً صاحبان کسب‌وکارها خود تمایلی به تولید محتوا ندارند و این امر را به افراد دیگری واگذار می‌کنند. تولیدکنندگان محتوا افرادی هستند که به اصول عنوان شده مسلط بوده و می‌توانند هرگونه محتوایی را برای کارفرمایان تولید کنند.

بنابراین می‌توان تولید محتوا را یک شغل مستقبل با پتانسیل بالا در نظر گرفت. این شغل حدود یک دهه است که در جهان ایجاد شده و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود.

 

البته افرادی هم هستند که محتوای خود را صرفاً در جهت تبلیغات ایجاد می‌کنند و درآمد آن‌ها نیز از طریق تبلیغات تامین می‌شود؛ مانند بلاگرهای اینستاگرامی و یوتیوبی که ویدئوهای سرگرم‌کننده یا فشن تولید می‌کنند. این بلاگرها پس از جذب مخاطبین و فالوورهای زیاد، اقدام به تبلیغات می‌کنند.

درآمد تولید محتوا در ایران چقدر است؟

افراد زیادی در داخل کشورمان اقدام به تولید محتوای آموزشی، تولید محتوا در اینستاگرام و تلگرام و تولید محتوای درسی کرده‌اند. این افراد بسته به مهارت و توانایی خود، در‌آمدهایی بین یک تا سه میلیون تومان از این شغل دارند. البته اگر افراد برای وبسایت یا صفحه شخصی خود تولید محتوا کنند و در کنارش محصول بفروشند، درآمد آن‌ها ماهانه به چندین میلیون تومان هم خواهد رسید.

بهرحال درآمد حاصل از تولید محتوا ثابت نبوده و بسته به پتانسیل موضوع و هدفی که انتخاب کرده‌اید متفاوت است. اگر ما حداقل درآمد حاصل از تولید محتوای ایرانی‌ها را سه میلیون تومان در نظر بگیریم، هر تولیدکننده محتوا در جهان ماهانه حدود پنج هزار دلار از این کار درآمد دارد. بنابراین ایرانیان یک پنجم متوسط جهانی از تولید محتوا درآمد دارند. این یعنی پتانسیل این شغل در کشورمان بسیار بالاست.

شغل تولید محتوا در کشورمان هنوز جای رشد بسیار دارد و جوانان می‌توانند به عنوان کسب و کار خانگی پردرآمد به آن مشغول شوند و درآمد تمام ‌وقت یا پاره‌وقت خوبی را برای خود دست و‌ پا کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست